Санітарний регламент

ГРУШІВСЬКА ГІМНАЗІЯ

 ПЕРВОМАЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

НАКАЗ

 

29.08.2024                                       с. Грушівка                                             № 52

Про затвердження Плану заходів

Грушівської гімназії щодо реалізації

Санітарного регламенту закладу,

затвердженого наказом МОЗ України

від 25.09.2020 р. №2205, на 2024/2025 н. р.

 

Відповідно до абзацу десятого частини першої статті 1 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», на виконання основних вимог Санітарного регламенту ЗЗСО, затвердженого наказом МОЗ України від 25.09.2020р. №2205, відповідно до рішення педагогічної ради Грушівської гімназії від 30.08.2024 протокол № 1

НАКАЗУЮ

  1. Затвердити План заходів Грушівської гімназії щодо реалізації Санітарного регламенту закладу, затвердженого наказом МОЗ України від 25.09.2020р. №2205, на 2024/2025 н.р. (додається).
  2. Адміністрації гімназії, завідувачу господарством, працівникам харчоблоку, працівникам гімназії забезпечити співпрацю та координацію дій щодо виконання плану.
  3. Контроль за виконанням даного наказу лишаю за собою.

 

Директорка гімназії                                              Оксана ЛЕНТОВСЬКА

З наказом ознайомлені:                                        Тетяна ТИМОФЄЄВА

Анастасія ЧМИР                                                    Яна СІРАК

Жанна ДУДЕНКО                                                 Світлана СУХОТІНА

Світлана СЛАВІНСЬКА                                       Вікторія ЗАУДАЛЬСЬКА

Тетяна БРАГАР                                                    Андрій КРИВОГУЗ

Валентина ПИЛИПЧУК                                      Олександра ХОМЕНКО

Наталя КУЗЕНКОВА                                          Олена ПЕТРИК

Алла БАГНЮК                                                    Світлана ГЛУШКО

Інна ГОНДУС                                                      Каріна КАС’ЯНЕНКО

Микола ВІТОВИЧ

 

 

ПОГОДЖЕНО                                                                                                                                                                                              ЗАТВЕРДЖЕНО

на педагогічній раді                                                                                                                                                                               Директорка гімназії

від 30.08.2024 р. № 1                                                                                                                                               ___________Оксана ЛЕНТОВСЬКА

 

План заходів

Грушівської гімназії

щодо реалізації Санітарного регламенту гімназії,

затвердженого наказом МОЗ України від 25.09.2020р. № 2205,

на 2024/2025 навчальний рік

з\п

Назва заходу Відповідальний Термін

виконання

ОСВІТНЯ ДІЯЛЬНІСТЬ
1 Забезпечити використання безпечних для здоров’я дітей: обладнання, устаткування, технічних засобів навчання, навчально-методичних матеріалів, які використовуються в освітньому процесі. Вчителі гімназії Протягом року
2 Передбачити у розкладі, що навчальні заняття, які вимагають значного розумового напруження, у 1-4класах – на двох-трьох заняттях,

у 5-9 класах на двох-чотирьох заняттях;

найбільший обсяг навчального навантаження орієнтувати на вівторок і середу.

Заступниця директорки з НВР, А.Чмир Протягом року
3 Дотримуватися тривалості навчальних занять:

у 1 класі – 35 хв.,

у 2-4 класах – 40 хв.,

у 5 – 9 класах – 45 хв.

та тривалості перерв між навчальними заняттями для учнів: для 1-4 класів – не менше 15 хв.,

у 5-9 класах не менше 10 хв.,

дві перерви на харчування по 20 хв.

Вчителі гімназії Протягом року
4 Чергувати протягом дня і тижня навчальні заняття з навчальних предметів природничо – математичного, суспільно-гуманітарного циклів із навчальними предметами художньо-естетичного, фізкультурно-оздоровчого та технологічного циклів Заступниця директорки з НВР, А.Чмир Протягом року
5 Для профілактики порушень постави учнів пересаджувати на інші ряди, не порушуючи відповідності групи меблів їх зросту та з урахуванням гостроти зору і слуху. Класні керівники 1-9 кл. не менше 2-х разів на рік
ПРИМІЩЕННЯ, ТЕРИТОРІЯ
6 Забезпечення використання матеріалів, обладнання, устаткування, засобів, інвентарю, витратних матеріалів тощо, що відповідають вимогам Закону України «Про загальну безпечність нехарчової продукції», відповідних технічних регламентів та санітарного законодавства. Завгосп, С. Глушко Протягом року
7 Своєчасне проведення ремонтних робіт на території гімназії, приміщень та інженерних мереж закладу; заходів з дезінфекції, дезінсекції, дератизації, вивезення снігу, побутових відходів, у тому числі люмінесцентних ламп, знятих з обліку обладнання та меблів, належне утримання території, у тому числі коронування дерев, очищення їх від пошкоджень, омели, видалення сухостійних дерев і чагарників і рослин, зазначених у Санітарному регламенті. Завгосп, С. Глушко Протягом року
8 Привести у відповідність до вимог санітарного регламенту спортивний майданчик, футбольне поле, майданчики для учнів 1-4 класів Завгосп, С. Глушко,  вчитель фізкультури, А. Кривогуз Протягом року
9 Здійснювати санітарне очищення території гімназії відповідно до вимог Державних санітарних норм та правил утримання територій населених місць, затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 17 березня 2011 року № 145, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 квітня 2011 року за № 457/19195. Завгосп, С. Глушко.

Робітник з комплесного обслуговування, М. Вітович

За потреби
10 Використовувати для господарських потреб (стоянка автотранспорту, зберігання меблів, обладнання, макулатури, металобрухту, будівельних матеріалів тощо) виключно господарську зону. Завгосп, С. Глушко Протягом року
11 Проводити своєчасне очищення від сухого листя й трави, косіння трави, обрізання гілок дерев та кущів, що затіняють вікна навчальних приміщень, очищення пішохідних доріжок, заїздів, майданчиків, даху будівлі від снігу та криги. Завгосп, С. Глушко.

Робітник з комплесного обслуговування, М. Вітович

За потреби
12 Привести у відповідність до Санітарного регламенту ґанок будівлі закладу (повинен мати безпечне неслизьке покриття з рельєфним маркуванням, огородження і зручні поручні вздовж сходів та забезпечувати умови доступності будівлі) Завгосп, С. Глушко Червень
13 Виокремити: контрастними рельєфними лініями – пішохідні зони в приміщенні гімназії; контрастними обмежувальними смугами по краю першої та останньої сходинки, які за фактурою відрізняються від інших сходинок маршу, контрастним кольором – ділянки поручня, які відповідають першій та останній сходинці маршу; рельєфним покриттям (ворсистим, гумовим тощо) на підлозі – зони підвищеної небезпеки (в їдальні (харчоблоці), майстерні, лабораторіях). Завгосп, С. Глушко Червень
14 В навчальних кабінетах промаркувати меблі відповідно до додатку 2 Санітарного регламенту. Завгосп, С. Глушко, зав. кабінетами Червень-липень
15 Забезпечити рекомендовані відстані розміщення робочих столів учнів у навчальних приміщеннях Зав. кабінетами Січень-лютий
16 Обладнати приміщення допоміжного та підсобного призначення для зберігання прибирального інвентарю та приготування дезінфекційних розчинів (недоступні для учнів і сторонніх відвідувачів). Інвентар має бути промаркований. Для прибирання санітарних вузлів виділяється окремий інвентар та засоби прибирання, які зберігаються окремо. Завгосп, С. Глушко Січень-лютий
17 Санітарні вузли прибирати після кожної перерви і щоденно в кінці робочого дня з використанням дезінфекційних засобів, які зареєстровані відповідно до вимог Порядку державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 липня 2006 року № 908. Прибиральники службових приміщень, Н.Кузенкова, О.Петрик Протягом року
18 Забезпечити чистоту повітря у навчальних приміщеннях шляхом регулярного вологого прибирання приміщень з використанням мийних засобів та дезінфекційних засобів, які зареєстровані відповідно до вимог Порядку державної реєстрації (перереєстрації) дезінфекційних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 липня 2006 року № 908; використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне)- навчальні приміщення провітрювати на перервах за відсутності дітей, визначаючи тривалість провітрювання погодними умовами; чистотою та справністю систем вентиляції. Прибиральники службових приміщень, Н.Кузенкова, О.Петрик Протягом року
19 Усі приміщення та обладнання закладу підлягають щоденному вологому прибиранню, у тому числі: підвіконня, підлога, меблі, класні дошки. Вологе прибирання навчальних та навчально-виробничих приміщень проводити після закінчення останнього навчального заняття, спортивних залів – після кожного навчального заняття та після закінчення навчальних занять та занять секцій. Прибиральники службових приміщень, Н.Кузенкова, О.Петрик Протягом року
20 Забезпечити природне і штучне освітлення навчальних приміщень, рівні якого мають відповідати вимогам ДБН В.2.5-28:2018 «Природне і штучне освітлення», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 03 жовтня 2018 року № 264. Завгосп, С. Глушко Протягом року
21 Для забезпечення оптимального природного освітлення навчальних приміщень мити вікна Прибиральники службових приміщень, Н.Кузенкова, О.Петрик не менше 2-х разів протягом навчального року.
ОРГАНІЗАЦІЯ ХАРЧУВАННЯ
22 Забезпечити учнів безпечною, якісною, повноцінною та корисною їжею відповідно до норм харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 року № 1591, Порядку організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства освіти і науки України від 01 червня 2005 року № 242/329, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 15 червня 2005 року за № 661/10941. Директорка, О. Лентовська

Кухар,

Сестра медична, К. Кас’яненко

Протягом року
23 З метою приведення питної води до вимог ДСанПіН 2.2.4-171-10 забезпечити встановлення індивідуальної (колективної) установки (пристрою) доочищення питної води та проведення лабораторного контролю безпечності та якості питної води з періодичністю відповідно до вимог ДСанПіН 2.2.4-171-10. Завгосп, С. Глушко Травень
24 Організувати питний режим з метою сприяння задоволенню потреб дітей у безпечній та якісній воді.

Кожна дитина за потреби повинна отримати кип’ячену або фасовану воду в індивідуальному посуді.

Фасована негазована вода промислового виробництва, а також вода з установок із дозованим розливом негазованої фасованої питної води повинні відповідати вимогам ДСанПіН 2.2.4-171-10, що підтверджується виробником.

Кухар,

Сестра медична, К. Кас’яненко

Протягом року
25 Медичний працівник здійснює щоденний контроль за якістю продуктів, що надходять до закладу освіти, умовами їх зберігання, дотриманням термінів реалізації і технології виготовлення страв, дотриманням санітарно-протиепідемічного режиму в їдальні (харчоблоці), фактичним виконанням меню за меню-розкладом, що містять кількісні дані про рецептуру страв. Сестра медична, К. Кас’яненко Протягом року
26 Приготування та реалізацію харчової продукції здійснювати у відповідності до загальних вимог до організації харчування дітей в закладі. Використовувати харчові продукти, які дозволено реалізовувати у їдальні гімназії Кухар, Протягом року
27 Дотримуватися вимог до утримання та оснащення приміщень їдальні (харчоблоку) закладу освіти, транспортування, приймання та зберігання харчових продуктів, обробки сировини, виробництва та реалізації продукції повинні відповідати вимогам Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Завгосп, С. Глушко

Кухар,

Сестра медична, К. Кас’яненко

Протягом року
28 Організувати умови для забезпечення харчування учнів з особливими дієтичними потребами Сестра медична, К. Кас’яненко Березень
МЕДИЧНЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ
29 Усі працівники, в тому числі працівники їдальні (харчоблоку), повинні пройти обов’язкові профілактичні медичні огляди відповідно до законодавства, результати проходження яких вносяться до особистих медичних книжок (форма первинної облікової документації № 1-ОМК «Особиста медична книжка», затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 лютого 2013 року № 150, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23 квітня 2013 року за № 662/23194). Сестра медична, К. Кас’яненко Серпень

Грудень

30 Особисті медичні книжки зберігати у медичного працівника Сестра медична, К. Кас’яненко Протягом року
31 Контроль проходження попереднього та своєчасного періодичного медичних оглядів працівниками закладу освіти у терміни, що передбачені законодавством України. Сестра медична, К. Кас’яненко Відповідно графіку
РОБОТА З ТЕХНІЧНИМИ ЗАСОБАМИ НАВЧАННЯ
32 Навчальні приміщення, призначені для роботи з персональними комп’ютерами, привести у відповідність до вимог Санітарного регламенту Вчитель інформатики, В. Пилипчук Березень-квітень
33 Протягом навчального заняття, після роботи з комп’ютерною технікою виконувати комплекси вправ для профілактики зорової та статичної втоми. Вчитель інформатики, В. Пилипчук Протягом року
34 При використанні бездротового підключення до мережі Інтернет, Wi-Fi роутери розмістити на висоті не менше 2 метрів від підлоги з можливістю їх виключення у позанавчальний час. Вчитель інформатики, В. Пилипчук Січень
35 Не дозволяти одночасно працювати за одним комп’ютером двом і більше учням незалежно від їх віку. Вчитель інформатики, В. Пилипчук Протягом року
36 Дотримуватися вимог безперервної тривалості навчальної діяльності з ТЗН протягом навчального заняття для учнів:

1 класу – не більше 10 хв.,

2-4 класів – не більше 15 хв.,

5-7 класів – не більше 20 хв..

8-9 класів – 20-25 хв., з цією метою під час начального заняття чергувати види навчальної діяльності.

Вчитель інформатики, В. Пилипчук Протягом року
37 Використання друкувальних та (або) копіювальних пристроїв у навчальних приміщеннях дозволяється при відсутності учнів та по завершенню навчальних занять. Після використання таких пристроїв приміщення необхідно провітрити. Вчитель інформатики, В. Пилипчук Протягом року

 

 

Щоденний контроль за дотримання регламенту здійснюють керівник та медичний працівник закладу освіти.

 

 

Сестра медична                                  Каріна КАС’ЯНЕНКО