Краєзнавство в шкільній бібліотеці: нові традиції та цінності

Бібліотека – це той храм, де завжди народжується і зберігається духовність. Пам’ятаймо, що у давнину бібліотеку називали «дім життя», «притулок мудрості», «аптека для душі».

В. Сухомлинський

З 1 по 31 жовтня в Грушівській гімназії проводився місячник бібліотек на тему: “Краєзнавство в шкільній бібліотеці: нові традиції та цінності”. Головна мета Всеукраїнського місячника – сприяння поглибленню пізнавального інтересу учнів до рідного краю як складової України, виховання в них поваги і шанобливого ставлення до історико-культурної спадщини, пробудження почуття національної свідомості, любові та поваги до своєї Батьківщини.

Шкільна бібліотека як обов’язковий структурний підрозділ закладу освіти і важлива складова його освітнього простору,  займає важливе місце у системі краєзнавчої роботи. Вона сприяє духовно-етичному вихованню молоді, оскільки, заохочуючи до читання, передбачає збереження духовної спадщини, дбайливе ставлення до Батьківщини, у тому числі й «малої».
Краєзнавча робота вчить дітей відчувати напружений трудовий ритм країни, розуміти та правильно оцінювати факти і явища повсякденного життя. Краєзнавство слід розглядати як багатогранну діяльність – освітньо-пізнавальну, пошуково-дослідну, суспільно корисну.

Нині краєзнавство – найпатріотичніша наука, яка переживає духовне піднесення, здійснюється пошук нових форм, розширюється коло завдань, уточнюється їх зміст. Краєзнавчі знання необхідні не тільки суспільству в цілому або групам людей, а й кожній людині, яка має знати, хто вона і звідки походить. Адже людина, яка пам’ятає про своє коріння, є більш свідомою, достойною, сильною й інтелігентною.

В рамках проведення місячника в Грушівській гімназії були проведені такі заходи:

  • прес-конференція «Мій рідний край — моя святиня»;
  • фотоконкурс «Чудовий край – чудової краси!»;
  • виставка малюнків;
  • конкурс віршів «Про природу тихим словом»;
  • день бібліотворчості творча робота (створення саморобок: аплікація, оригамі, колаж, квілінг, пап’є-маше);
  • анкетування читачів «Мій вклад у розвиток рідного краю»;

Учні та викладачі Грушівської гімназії взяли активну участь в місячнику бібліотек, отримати масу позитивних емоцій та нових знань. Кожен учасник був нагороджений солодким подарунком.